Le lithium, le prix en baisse aprés la flambée.

Discussions traitant de l'impact du pic pétrolier sur l'économie.

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Re: Le lithium, une flambée en perspective?

Message par kercoz » 04 févr. 2018, 17:04

energy_isere a écrit :
04 févr. 2018, 14:29


La page Wikipedia sur ce lac qui est 8 fois plus grand que le lac Léman. C'est le plus grand lac de la Chine.
https://en.wikipedia.org/wiki/Qinghai_Lake
Ce lac à 3200 m d'altitude se réduit par manque d' apport d'eau.
C'est aussi le plus grand lac du Tibet. celui que les religieux boudistes doivent faire le tour.
L'Homme succombera tué par l'excès de ce qu'il appelle la civilisation. ( Jean Henri Fabre / Souvenirs Entomologiques)

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Re: Le lithium, une flambée en perspective?

Message par moinsdewatt » 11 févr. 2018, 13:32

suite de ce post du 11 Nov 2017 viewtopic.php?p=2262611#p2262611
Zimbabwe to enter lithium market with $1.4bn mine

Cecilia Jamasmie | 5 days ago

Image
The Arcadia lithium project is located on the outskirts of Harare. (Image courtesy of Prospect Resources | Investor Presentation at Mining Indaba, Feb. 2018. )

Zimbabwe’s mining industry, until now based mostly on platinum and diamonds, will soon count lithium as one of its key sub-sectors, as the country has struck a deal with an South African junior company whose project is expected to generate revenue of $1.4 billion over eight years.

Speaking on the sidelines of a mining conference in Cape Town, Zimbabwe’s new Minister of Mines and Mining Development, Winston Chitando, said his office had identified Prospect Resources’ (ASX:PSC) Arcadia lithium project as one of the few that can help turnaround the country’s economy.

He also noted that, apart from Prospect’s proposed mine, there were two other lithium projects currently finalizing feasibility studies, and other two companies exploring for the white metal, used in the batteries that power electric vehicles, Zimbabwe Daily reported.

The Arcadia lithium project, Prospect’s flagship asset, is located on the outskirts of Harare, the African country's capital. Following completion of the pre-feasibility study in June 2017, the company is now focusing on securing off-take and funding for development of Arcadia towards production, anticipated in the third quarter of this year.
................................
http://www.mining.com/zimbabwe-enter-li ... -4bn-deal/

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par moinsdewatt » 11 févr. 2018, 13:43

j' avais pas mis de cours du Lithium depuis sept 2016 : viewtopic.php?f=13&t=29527#p392942

Les prix sont stratosphériques : 35 000 $ la tonne de Lithium pour le marché au jour le jour !

Image

sur le marché US à long terme c'est 17 000 $ la tonne (courbe rouge) :

Image

vu dans cet article : http://www.mining.com/web/tesla-turning ... andy-home/ ou Tesla dit s'interesser au Lithium du Chili.

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par moinsdewatt » 11 févr. 2018, 21:28

La fiche usgs du lithium est arrivée : https://minerals.usgs.gov/minerals/pubs ... -lithi.pdf

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 03 mars 2018, 19:16

Le Zimbabwe possède assez de réserves de lithium pour satisfaire 20% de la demande mondiale (ministre des mines)

Agence Ecofin 01 mars 2018

Le Zimbabwe prévoit de fournir 10% de la demande mondiale de lithium, a déclaré mercredi le ministre des mines Winston Chitando (photo), ajoutant que ce chiffre pourrait atteindre 20%.

«Nous pensons avoir le potentiel pour satisfaire 20% de la demande mondiale lorsque toutes les ressources connues de lithium seront exploitées.», a déclaré M. Chitando, lors d'une conférence sur l'investissement minier dans la capitale, Harare.

Les prix du lithium ont plus que doublé au cours des deux dernières années, en prévision d'une demande massive de l'industrie des véhicules électriques, qui utilise le métal dans les batteries. Cela a déclenché un regain d’activités sur les mines, tant nouvelles, qu’anciennes.

Au Zimbabwe, où l’environnement minier s’est un peu amélioré depuis la chute du régime Mugabe, le nouveau gouvernement veut attirer de nouveaux investissements dans son secteur minier et faire du lithium un atout majeur. Il fait partie du top 10 des plus grands producteurs du métal alcalin, et ses plus grands gisements comprennent les projets Bikita Minerals et Arcadia.
https://www.agenceecofin.com/metaux/010 ... -des-mines

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par GillesH38 » 04 mars 2018, 13:49

energy_isere a écrit :
03 mars 2018, 19:16
Le Zimbabwe possède assez de réserves de lithium pour satisfaire 20% de la demande mondiale (ministre des mines)
pendant combien de temps ?
Zan, zendegi, azadi. Il parait que " je propage la haine du Hamas".

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 04 mars 2018, 21:02

Image

http://www.prospectresources.com.au/pro ... um-project

Aracadia au Zimbabwe c'est donc au minimum 50 millions de tonnes à 1% soit 500 000 tonnes de Li2O

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 04 mars 2018, 21:09

Le leader chinois du lithium veut lever plus d'un milliard de dollars en Bourse

MURYEL JACQUE Le 16/02/2018 Les Echos

Ganfeng compte s'introduire à Hong Kong. Le troisième producteur mondial de lithium veut répondre à la demande galopante de métal liée à l'essor des voitures électriques.

A contre-courant de la déprime de la Bourse de Shenzhen, l'action du premier producteur chinois de lithium, Ganfeng Lithium, s'y est envolée de plus de 20 % la semaine dernière. Les investisseurs ont salué la demande d'introduction à la Bourse de Hong Kong faite par le groupe, qui souhaite lever entre 1 et 1,5 milliard de dollars, selon des sources citées par le « Financial Times ».

Transition énergétique

Le lithium est l'une des matières au coeur de la transition énergétique : le métal sert à la fabrication des batteries rechargeables des véhicules électriques. Sa demande a explosé récemment et les projections pour le secteur sont fortes : il faudrait quadrupler la production dans les dix ans à venir pour satisfaire la soif du secteur automobile, d'après les estimations de Goldman Sachs. En deux ans, le prix du lithium a déjà plus que doublé.

Le producteur chinois surfe sur la tendance. Avec les montants qu'il lèvera, Ganfeng entend faire des acquisitions, lancer de nouvelles explorations minières et développer ses capacités pour être en mesure de répondre à la hausse des besoins mondiaux, indique-t-il dans le prospectus de son « IPO » .

Pour sécuriser leur approvisionnement en lithium, les producteurs chinois ont déjà investi massivement. En particulier, dans des mines à l'étranger. La Chine abrite 22 % des réserves mondiales de lithium, mais ne produit que 7,5 %. Car, les salars (lacs salés) sont situés sur le plateau tibétain, difficile d'accès et peu équipé pour l'extraction, et que la plupart des autres gisements chinois ont un minerai à faible teneur.

Numéro 3 mondial

Ganfeng a ainsi acheté des participations dans des sites en Australie, en Argentine et dans d'autres pays avec l'objectif de construire un ensemble d'activités intégrées, selon les analystes de Bloomberg Intelligence.

Actuellement numéro trois mondial des composés de lithium, le producteur chinois va accroître sa part de marché d'environ 17 % cette année et passer devant le chilien SQM pour se classer juste derrière le leader, l'américain Albemarle, selon les experts de CRU Group cités dans le prospectus.
https://www.lesechos.fr/finance-marches ... 154412.php

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 04 mars 2018, 21:29

Dans l' infographie au dessus on voit le gisement Australien de Pilbara le plus important, et bien le Sud Koréen POSCO signe un accord pour obtenir 80 000 tonnes par an de concentré de spoduméne de Pilgangoora Stage 2. Et POSCO investi prés de 80 millions de $ dans le projet Pilbara.
Pilbara Minerals secures $80m lithium concentrate offtake deal with South Korea’s POSCO

Stuart McKinnon | The West Australian 28 February 2018

Image
Pilbara Minerals managing director and chief executive Ken Brinsden at the Pilgangoorla lithium-tantalum project site in the Pilbara.Picture: Trevor Collins

Pilbara Minerals has shored up plans for the expansion of its Pilgangoora lithium project by signing an offtake and downstream processing deal with South Korean steel giant POSCO.

Shares in the company surged more than 10 per cent this morning after Pilbara emerged from a trading halt to announce an offtake agreement with POSCO initially worth 80,000 tonnes a year of spodumene from the Pilgangoora Stage 2 (5Mtpa) project, increasing to 240,000tpa on Pilbara’s participation in a downstream processing joint venture.

Under the terms of the deal, POSCO will invest $79.6 million in Pilbara by way of a placement priced at 97¢ for a 4.75 per cent stake in the company.

Under the joint venture deal, Pilbara will take a 30 per cent stake in a plant capable of producing 30,000tpa of either lithium carbonate or lithium hydroxide in Korea.

POSCO will invest a further $97.6 million in Pilbara by way of a convertible note issue should the joint venture deal go ahead.

Pilbara said the deal diversified its sales agreements outside of China with 30 per cent of its entire proposed production from Stage 1 and 2 to be sold in the South Korean market.

Pilbara managing director Ken Brinsden said the agreement provided the basis to effectively transform the company into a vertically integrated producer of lithium-ion battery materials — helping to achieve one of its key longer-term growth objectives of capturing higher value for its product.

Mr Brinsden said the pace of expansion of the lithium-ion battery sector in Asia was probably not fully appreciated by Western analysts.
....................
https://thewest.com.au/business/mining/ ... b88759239z

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 04 mars 2018, 21:39

Du Lithium au Pérou.

Ils travaillaient sur des prospection d' Uranium et dessous, complètement séparé, ils tombent sur du Lithium !
C'est du Lithium dans des matériaux volcaniques, avec un raffinage de Lithium assez simple à l' acide sulfurique

JV Article: Plateau Uranium Drills Unique and Large Lithium Target in Peru

Plateau Uranium Inc. (TSXV: PLU) is pursuing a drill campaign to define what it sees as potentially one of the world’s largest non-brine lithium deposits in the Falchani target on its 100% owned Macusani lithium-uranium property in Puno, southern Peru.

The Toronto-based company commenced drilling its +2 sq. km Falchani target in October 2017, shortly after signing a first access agreement with the Chaccaconiza Community. By November it had some initial results.

The assays showed uranium down to 50 metres below surface level with twice the average grade of the company’s preliminary economic assessment (PEA). However, the company says it was even more encouraged by a lithium intersection roughly 80 metres to depth and open for expansion at widths up to 60 metres, grading an average 3,500 parts per million (ppm) lithium.

“We then stepped out to a vertical hole about 350 metres away,” Plateau Chairman Ian Stalker explains. “And we had one hallelujah intersection which we really think is the ‘discovery hole’ of 107 metres true width running at an average 3,500 ppm lithium.”

As a result, Plateau’s focus for the first half of 2018 is to continue drilling and have an updated National Instrument 43-101 compliant lithium resource estimate by May 2018. Drilling so far has focused on less than 15% of the company’s total land package of 910 sq. km.

“It’s one heck of a lithium deposit with a real cherry on the top of a very nice uranium project, quite separate from the lithium,” Stalker says. “It’s not intermingled. It’s two separate deposits with both metals able to be mined separately.”

The company currently has three drill rigs mobilized at Falchani and will drill from 12 platforms. The holes will be 200-250 metres deep. Ted O’Connor, Plateau CEO, says because the ellipsoid for the lithium rocks is so large, Plateau doesn’t have to space its drill holes less than 150 to 200 metres apart.

“Once we establish that footprint through drilling, which won’t happen overnight, our resource will be one of the largest non-brine lithium resources on the planet — and it’s in unique rocks,” O’Connor says.

Unlike most lithium deposits which are found in brine or pegmatite, Plateau’s lithium is in volcanic rocks. As a result, the company says the lithium is easy to extract. It’s working with ANSTO, the Australian Nuclear Science and Technology Organisation, to further optimize lithium extraction and remains hopeful the test work will demonstrate even better economics.

“All the indicators show that it shouldn’t be a problem,” Plateau President and COO Laurence Stefan says.

In 12 hours of continuous leaching, Plateau was able to extract up to 82% lithium in an open circuit sulphuric acid leach operating at 85 degrees Celsius.

In terms of infrastructure the company says it has a very positive starting point. The Trans-American highway is only 3 km from the project and a hydropower station lies 25 km away. It also has a power line that runs across its site with excess capacity that it could use.

.....................
http://www.northernminer.com/joint-vent ... 003794481/

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 04 mars 2018, 21:50

Dans l' infographie au dessus on voit aussi le gisement Australien de Greenbushes dans le cercle rose entre 100 et 150 millions de t de ressources.

Un gros investissement du Chinois Tianqi va permetter une usine de traitement sur place du Spoduméne en lithium hydroxide et ça sera au moment de la mise en service la plus grosse du monde. Mise en service partielle dés 2019

Tianqi to build world’s largest spodumene converter

POSTED BY: TRISH SAYWELL FEBRUARY 28, 2018

Image
The processing plant, as seen in 2011, at the Greenbushes lithium mine in Western Australia. Credit: Talison Lithium.

Tianqi Lithium Australia, a subsidiary of China’s Tianqi Lithium Corp, has started building a state-of-the-art spodumene converter that will produce battery grade lithium hydroxide in Kwinana, Western Australia.

Initial production is expected by mid-2019 with first sales before the end of 2019, according to a new report by Wood Mackenzie, a research and consultancy business for the global energy, chemicals, metals and mining industries.

Once in full production, Kwinana will be the largest lithium hydroxide producing operation and the biggest converter in the world, James Whiteside, a London-based managing consultant at Wood Mackenzie and author of the report, says in an interview.

The plant will use high-grade lithium concentrate feedstock sourced from Greenbushes, the hard-rock lithium mine in southwestern Australia that Tianqi acquired in 2013-2014 and joint-ventured with Albemarle Corp. (NYSE: ALB), the mine operator.

Greenbushes’ current capacity is 80,000 tonnes of lithium carbonate equivalent (LCE), with plans to expand to 180,000 tonnes LCE in the early 2020s, Whiteside states in his research note.

The mine produces multiple spodumene concentrates and they average around 6% lithium oxide. Then, at Kwinana, the concentrate will be converted to lithium hydroxide, which can be used in battery materials for the electric vehicle and energy storage markets.

The new plant is “likely to change the cost profile for lithium conversion,” Whiteside says.

“All spodumene conversion currently happens in China, where total conversion costs are around US$6,000 per tonne for lithium hydroxide,” Whiteside explains, adding that China has to import most of the spodumene it requires, which contributes to the higher cost.

At the moment, the production of lithium hydroxide from hard rock spodumene mines and brines is roughly 50-50, Whiteside tells The Northern Miner, but by 2025 he estimates about two-thirds of it will come from spodumene operations.

With lithium brine operations, he explains, the lithium is processed into carbonate first, and then it costs about US$2,000 per tonne to process it further into lithium hydroxide.

“Brine goes to carbonate and further processed to hydroxide, whereas in spodumene processing, you can skip the carbonate phase and produce hydroxide directly.”

“Total costs for producing lithium hydroxide from spodumene are around US$500 per tonne lower than for producing carbonate,” he continues. “Hydroxide contains less lithium than carbonate so less spodumene feedstock is required, energy consumption at the calcination stage is lower.”

Having integrated and local spodumene supply from Tianqi and from projects that are expected to come on stream such as Nemaska Lithium’s (TSX: NMX) Whabouchi spodumene mine in Quebec, will also reduce the costs of inputs at both operations, he says.

Estimates are that it will cost between US$1,500 to US$2000 per tonne to produce a tonne of lithium hydroxide at Whabouchi and Kwinana, Whiteside says, while it will cost Chinese producers about US$6,000 per tonne.

“It’s a massive difference—it changes the face of the industry,” he explains. “If these forecasts are proven correct, lower conversion costs at integrated producers could change the cost structure of the entire lithium mining industry.”

Currently, more than 95% of cathode material production/manufacturing capacity is in Asia. But China has the highest-cost spodumene mines in the world and they have to pay market prices and freight for transporting spodumene from Australia.

“Their lithium content isn’t anywhere like what you’d get in Australia,” Whiteside says of China’s spodumene mines, which are generally quite small. “At Greenbushes, head grades get up to 2% lithium oxide, which is very high,” he says. “In China, they are mining at grades of o.4% to 0.8% lithium oxide.”

That means that battery manufacturers may start to set up shop in Australia in greater numbers.

As soon as Kwinana is in production, Australia will have all the precursor materials required to manufacture a high performance cathode for a lithium-ion battery—lithium hydroxide, cobalt hydroxide and nickel sulphate.

According to Whiteside, Energy Renaissance are planning a 1GWh capacity battery manufacturing plant in Darwin, and Magnis Resources is investigating the potential for a 15 GWh plant in Townsville.

The Greenbushes spodumene mine is the largest active lithium mine in the world.
http://www.northernminer.com/news/tianq ... 003794442/

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 24 mars 2018, 12:21

suite de ce post du 29 oct 2017 : viewtopic.php?p=2262210#p2262210
Mali : Birimian rabaisse ses estimations de coûts sur le projet Goulamina

Agence Ecofin 21 mars 2018

Alors qu’elle travaille pour optimiser l’étude de préfaisabilité de son projet de lithium Goulamina, au Mali, la compagnie minière Birimian a annoncé cette semaine avoir revu à la baisse ses estimations de coûts opérationnels.

Si l’étude prévoyait des coûts d’exploitation de 379 $ la tonne, la société croit désormais pouvoir réaliser des économies significatives, ramenant ce montant à moins de 300 $/t.

En effet, explique-t-elle, les coûts de transport et de manutention, précédemment estimés à 187 $/t, ont été réduits d’environ 47% à 100 $/t, tandis que le coût de l’électricité pourrait diminuer d’au moins 25% et celui du carburant d’environ 15%.

Après avoir rencontré plusieurs firmes de transport, la compagnie a pris la décision de remplacer son modèle initial de transport hybride rail-route, par un modèle de transport routier.

Elle estime que si des projets ont été annoncés pour améliorer les liaisons ferroviaires du Mali au Sénégal, et entre le Burkina Faso et la Côte d’Ivoire, ces projets ne seront pas achevés dans un délai lui permettant de considérer le rail comme une «option de transport initial» pour Goulamina.

«Les réductions de coûts identifiées à ce jour auront un important impact positif sur notre capacité à livrer une opération hautement compétitive, faisant de Goulamina l'un des plus grands projets de lithium de roche dure à faible coût au monde.», commente le CEO de Birimian, Greg Walker.

Goulamina est incorporé au grand projet Bougouni détenu à 100% par Birimian. Selon l’étude de préfaisabilité publiée en octobre 2017, sa construction devrait commencer mi-2019, et il devrait entrer en production début 2021.
https://www.agenceecofin.com/metaux/210 ... -goulamina

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 21 avr. 2018, 12:28

Du Lithium de spoduméne au Ghana :
Ghana : IronRidge lancera bientôt une campagne de forages de 7000 m sur le gisement de lithium d’Ewoyaa


Agence Ecofin 18 avril 2018

La compagnie minière IronRidge Resources a annoncé qu’elle réalisera, à partir de fin avril ou début mai, une campagne de forages à circulation inverse et au diamant de 60 trous pour une profondeur totale de 7000 m, sur son gisement de pegmatite d’Ewoyaa, au Ghana.

En effet, explique-t-elle, elle a reçu les approbations nécessaires pour la mise en œuvre de ces travaux. De plus, les travaux de terrassement pour les accès et les installations de forage ont commencé sur le site. Ces travaux sont censés préparer le démarrage des activités de forage elles-mêmes.

La géologie d'Ewoyaa comprend trois zones de pegmatite bien définies, d'une longueur totale de 1600 m, la plus grande pegmatite à spodumène ayant plus de 800 m de longueur et jusqu'à 90 m de largeur à la surface. Le spodumène, faut-il le noter, est un minerai de lithium.

IronRidge Resources est cotée sur le marché AIM de la bourse de Londres.
https://www.agenceecofin.com/metaux/180 ... m-d-ewoyaa

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 22 avr. 2018, 13:41

Exploitation du Lithium des salars du désert d' Atacama au Chili :

Image
Brine pools and processing areas of SQM’s lithium mine on the Atacama salt flat, the world's second largest salt flat

SQM = Sociedad Quimica y Minera de Chile

http://www.mining.com/web/sqm-lithium-m ... -10-years/

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Re: [Véhicule électrique] la question des batteries

Message par energy_isere » 28 avr. 2018, 12:56

suite de ce post du 24 mars 2018 : http://www.oleocene.org/phpBB3/viewtopi ... 5#p2267895
Mali : la mine Goulamina produira annuellement 362 000 tonnes de lithium sur 16 ans

Image

Agence Ecofin 04 juillet 2018

La société Birimian a publié mercredi une mise à jour de l’étude de préfaisabilité de son projet de lithium Goulamina, au Mali. Selon les nouveaux résultats, la mine pourrait produire annuellement 362 000 tonnes de concentré de Li2O sur une durée de vie de 16 ans.

Cette estimation se base sur une réserve de minerai déclarée de 31,2 millions de tonnes titrant 1,56% de Li2O. La capacité annuelle de traitement sera de 2 millions de tonnes et la compagnie pourrait dépenser environ 281 $ pour chaque tonne de concentré qui sera produite.

«Je suis particulièrement heureux que les objectifs que nous avons fixés pour ce processus PFS aient été atteints avec autant de succès. Notre capacité à satisfaire les besoins à long terme des partenaires stratégiques est maintenant clairement démontrée.», commente le PDG, Greg Walker.

La construction de la mine Goulamina devrait commencer au premier semestre 2019 et la mise en service de l’usine de traitement, un an plus tard.
https://www.agenceecofin.com/metaux/040 ... actualisee

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