
http://www.independent.co.uk/news/world ... 21268.htmlDrivers will have to pay per kilometer driven in a bid to end chronic traffic jams and cut carbon emissions. The system, which will use Global Positioning Systems (GPS) to monitor cars, could be used as a test case for other countries weighing options for easing crowded roads. Singapore has a similar scheme for charging according to the amount of travel.
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When the plan takes effect in 2012, new car prices could fall by as much as 25 per cent with the abolition of purchase and road taxes. Instead, an average passenger car will pay €.03 per kilometer (£.04 per mile), with higher charges levied during rush-hour and for travelling on congested roads.
But the Dutch Transport Ministry said trucks, commercial vehicles and bigger cars emitting more carbon dioxide will be assessed at a higher rate. The GPS devices installed in cars will track the time, hour and place each car moves and send the data to a billing agency.
Pourquoi ne pas simplement augmenter la taxe sur les carburants ? Certes un tel système permet de faire varier la taxe plus facilement selon l'activité, mais franchement le côté Orwellien du truc est assez monstrueux. Et le boitier GPS toujours en marche ? Fixé à la bagnole avec scellé et compagnie ? Quid des vieilles bagnoles ?
Dans ces histoires, un principe de base devrait être suivi : Tout système ne nécessitant pas de mesure de l'activité des citoyens est 100 fois si ce n'est 1000 fois supérieur à un autre en nécessitant !!
Et sans instituer des prix différents à la pompe suivant l'activité, un retour d'une manière ou d'une autre pour ambulances taxis ou autre est tout à fait possible.
Ce truc est une horreur.